cinta hati dinda

bleh berkenalan??

Saturday 24 September 2011

Dora the explorer...

Sape suke tengok cite katun ni??? Sila angkat tangan...jgn malu2...

Aku pun suka gak...hehe..Walaupun cite budak kecik,aku tak kira......tengok jugak!!!

Ok..sape tak kenal dor??meh aku tolong kenalkan kt korang,walaupun si dora ni pun tak kenal aku..tapi takpelah....

tadaaa............

Ha...inilah watak utama cite katun ni...si dora..dlm setiap episode,biasanya dia dlm misi...nk cari sesuatu..ataupun nak selamatkan seseorang...

Jadi...dia akan mintak tolong kat penonton yang dok tercongok kt depan tv..termasuk aku ataupun korang sume.....untuk sama2 dengan dia la...

tolong cari lah...

contoh : Anda nampak tongkat sakti??? tolong saya cari....di mana???

tolong sebut sama2 lah..

contoh : Adakah anda tahu perkataan ajaib untuk buka pintu istana?? open....

sebut kuat lagi...open...open...

tolong tunjukkan la..

contoh : Anda nampak tasik buaya...???anda nampak tak??mana???

Aku yang dh tua bangka ni pun ikut sebut sekali..memang fun gile katun ni...


Monyet ni nama dia boots..kawan baik si dora...selalunya diaorang join venture lah dlm misi menyelamat...or misi mencari...ke hulu ke hilir sama2...



Si musang ni plk..nama dia swiper the fox...means..nama dia swiper la..kiranya dia jahat la dlm cite ni..dia suka curi item2 yang dora ada...klu tak nak bagi dia curi..dora akan sebut 3 kali...

contoh :Swiper....jgn curi beri biru...swiper jgn curi beri biru..swiper..jgn curi beri biru...

Konon2 cam ajaiblah kata2 dia..pas ckp camtu si musang ni akan hilangkan diri..atau menyorok lah..adeh...cite macam ni pun aku boleh layan...

tapi apa salahnya...........

JUZ FOR FUN!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

thanks for your comment dear