cinta hati dinda

bleh berkenalan??

Saturday 12 November 2011

growing up!!!!


Remember kecik??? kucing aku yg bongsu tu...........so happy to see him again....

when i'm back home for raya...


Latest pic of my love……rindunya kat dia..cian kecik kena tinggal kt kmpung kn??huhuhu…
Dh besar giler dah si kecik ni…masa kecik2 dulu…kurus cekeding aje…
Sekarang….ya allah…tengok ahh..gemuk gedempol..muka tu dh jadi bulat dh!!cmana tak bulat…tido,makan aje kejenya…

Dahlah mls mandi…klu adik aku si ah yie tu ada,leh la dia mandikan..nk harapkan si emi ngn mek ya..jgn haraplah….
Mak aku memg takde masa nk melayan….dia dh ckp awl2..nk bela,jagalah sndiri!
hari tu….si kecik ni tgah terkedek kedek berjalan nk balik ke umah…
Aku relex je dok skodeng dia kt tingkap…

Tetiba…masa dia lalu kat bwh rumah jiran aku,ada sekor beruk..yg jiran aku punyalah…memg beruk tu di tambat kt citu pun..tp beruk tu tetiba mcm nk terkam dia…apa lagi,si kecik pun terkejut biawak lah!!mengiaww mcm nk tercabut anak tekak,pstu terus lari tak cukup tanah…
Kuat gile dia lari..masuk ikut dapur…naik atas,masuk dlm bilik aku…
Uiiisshhh…aku pun masuk lah bilik tengok dia…

Nk tergelak pun ada..kecian pun ada…
Tengok2 dia dok menyorok bawah katil….senyap aje..menggigil!!!hahaha…tkut sangat agaknya…
Silap2 gaya bleh pengsan ketakutan budak ni..hahaha..
Dah pujuk2…tarik2 kaki dia..kuar gak dr bwh katil tu…
Kecik….kecik……..





 M.I.S.S U SO M.U.C.H

3 comments:

  1. comel kucing awk ni, ank saya pun jenis suka kucing jgk... Sahabat nabi SAW, Abu Hurairah seorang yg suka kpd kucing.

    ReplyDelete
  2. erm...hehe..memg comel..satu family syg dia.betul tu man...
    Gelaran Abu Hurairah r.a. adalah kerana kegemarannya bermain dengan anak kucing. Diceritakan pada suatu masa ketika Abu Hurairah r.a. bertemu Rasullullah S.A.W. dia ditanyai apa yang ada dalam lengan bajunya. Apabila dia menunjukkan anak kuching yang ada dalam lengan bajunya lantas dia digelar Abu Hurairah r.a. oleh Rasullullah S.A.W. Semenjak itu dia lebih suka dikenali dengan gelaran Abu Hurairah r.a.

    ReplyDelete

thanks for your comment dear