cinta hati dinda

bleh berkenalan??

Thursday 11 August 2011

Boom!!!...boomm!!!!...bunyi mercun..


Mentang-mentang dh nak masuk dua minggu kite sume berpuasa...bukan main lagi bdk2 kat area umah aku ni main mercun..adoiii...sakit telinga.Memangla seronok main,tapi bkn mercun tu bahaya ke..klu main yang biasa je tkpe jugak..ini aku tk taulah..ape jenis mercun bdk2 ni main...smpai terang benderang nyala bila mercun tu meletup.bunyi nya tak pyh ckaplah..nak gugur jantung aku.nasib baik belum ada sakit jantung...klu tk kojol terus..dkt ngn bazar tu..memg ada org bkak gerai jual mercun..relex aje open table..heran jgk.polis tk marah ke???
Kat sblah ni mercun bola..setahu aku,memg bahaya mrcun bola ni...boleh putus jarii..boleh buta mata...slalunya leh mcm tu,sbb blum sempat baling,mercun tu dh meletup dah...adehhh...tak leh bayang...seram kot...tak pasal2 kudung jari..so,psnan kepada sume..tk pyhlah men mercun ni.tk kena memg best...dh kene,nyesal pun tk guna dah..owg beraya kt rumah..awk beraya kat hospital..nak ke???


Nak kata aku anti mercun tu tklah...aku pun main jgk.hahhaha...ala..tapi tkde ah beria beli banyak2..tak kuasa aku nak bakar duit..selalunya adik2 aku la yang beli..so,aku tumpang main la..sekaki..tapi biasanya aku main bunga api jek..mn men mercun pun..ermm...Walau apa pun,klu tkde mercun..tk best jgk kan..tak rasalah suasana raya tu...main-main jgk..tapi kena pastikan keselamatan..safety come first k.haha..poyo je kan aku ni..mcm mak cik tua membebel...kui3...

No comments:

Post a Comment

thanks for your comment dear