cinta hati dinda

bleh berkenalan??

Friday 2 September 2011

SELAMAT HARI RAYE................MAAF ZAHIR BATIN!!

Allah...huakbar..Allah...huakbar..

Selamat hari raya.....Maaf zahir batin...kalau ada tersalah ckp..terkasar bahasa..
Sedar tk sedar..kita dh masuk bulan syawal rupanya..hari ni,dh hari ke 5 raya..
yang paling sadis...aku dh start keja smlm...wooooo...cedih nya..

weekend ni agaknya dok umah aje kot..hilangkan penat..penat beraye..haha..beraye pun penat ke??
Penat weiii...banyak menda nak buat...

tapi yang paling penat..bila pusing2 tawaf wakaf che yeh...ya allah..mcm nk pengsan!ramai nya owg..mana datang ni???pelusuk mana kuar org2 ni??aku tk sempat beli pape pun...nk beli tudung pun,tk sempat nk pilih..dok kalut tolong pegang barang mak dgn mak long aku..dua beradik ni klu dah berjalan..shopping..tak ingat pape dh..

Esoknya,sambung lagi....MAIDIN pulak..ini kes nak cari barang untuk masak..menu raya mak long..

- Nasi minyak
- Nasi impit kuah kacang
- Spageti goreng
- Koktel buah (memg terbaek!!!!)

Bila balik pasir mas...hmm..HARI WAT KETUPAT (korang tau tak hari ape??maksudnya sehari sebelum rayala..masa tu baru owg start wat ketupat..wat awl2 tak bestlah nak mkn pagi raya..)

-Kira dlm sejarah la tahun ni...aku bungkus ketupat!setelah berkali kali aku belajar melilit daun palas tu..akhirnya berjaya jugak!!wah...hebatkan cik jue..sila kagum!!sila..sila..Hahaha..itupun berkat tunjuk ajar makcik2 aku..mak long..cik yah..cik sah..mok ja.mek..dan mak aku sendiri..harap2 tahun depan,boleh la wat lagi kan...





* beria2 aku buat..tapi sempat mkn 2 bijik je..itu pun yang tawar..ketupat manis inti kacang,tak sempat nk rasa...cibuk makan menda len..ish2...

Hari raya pertama...........


Solat raya kat Balaisah...(surau la weii..)
Balik KB...
Malam raya...main mercun ngan cousin2 aku....aku tengok jek..seram nak men..takutlah!
Yang jadi kepalanya...abg Mizi kita org lah!!dia yang jadi supplier...mcm2 mercun ada..seplastik besar lagi dia wat balik..memg ins.polis betullah mamat ni!!Dia lak yang beria...kalah yang kecik..hahaha..

Hari raya kedua...


Balik pasir mas semula...bakar ayam!!!!Ni kira nk wat acara tradisi ke apa ni??tapi ini tahun ke dua la buat..
tahun lepas..mok ra sponsor..tahun ni pak uda plak...20 ekor ayam!!!dh macam nk kenduri tumbang lembu sekor..tapi nak heran ape..memg sepupu2 aku belah abah ni..ramai..sampai dh tak tau nama dh!!!


Raya ke Tiga...

Sepatutnya g umah Linda kawin..tapi aku tk pegi..rasa tk larat sangat.huhu...

Raya ke empat..


Waaarrggghhhh....aku dh kt KL..beraya kat opis!!!!!!!!



No comments:

Post a Comment

thanks for your comment dear