cinta hati dinda

bleh berkenalan??

Wednesday 12 October 2011

Jadilah Orang Yang Bahagia...

Sebahagian orang seperti ikan buta,dia mengira bahawa dia berada dalam gelas kecil,padahal dia berada di lautan.Kita di ciptakan di alam keimanan yang begitu luas.Namun acap kali kita menyempitkan jiwa kita dengan segunung kebencian,ketakutan,permusuhan dan kesedihan.
  (Dr.'Aid Bin Abdullah Al-Qarni-Jadilah Orang Yang Paling Bahagia)  


Sape Dr.'Aid Bin Abdullah Al-Qarni ni ??Kalau korang nak tau..dia nilah...penulis buku LA TAHZAN..
alah...buku yang dlm bahasa melayu nya tu..jangan bersedih..aku da baca buku tu,tapi tak berminat sangatlah sebab bahasanya agak memeningkan.endon la katakan....Tapi skrg aku bukan nak cite pasal buku La tahzan tu..so,STOP!!

Ni salah satu buku dia jugak..566 Kata-kata hikamah -Jadilah orang yang paling bahagia.Aku suka baca buku ni sebab senang faham.kata-kata yang ada dalam buku ni betul2 memberikan semangat baru..memberikan keinsafan..serta membuat kita rasa hidup ni tidak seharusnya di sia-siakan.

Sudah acap kali dalam kehidupan aku ini...aku rasa tidak bermaya..aku rasa dah kalah..dah mengalah dengan kehidupan..Kenapa??Aku lupa bahawa semua tu hanya ujian kecil sahaja yang Allah berikan pada aku..kecil sahaja..itupun aku tidak mampu..aku meratap..aku bersedih..what wrong wit me?cengeng sangat!!

Bila aku kehilangan seorang insan yang sememangnya tiada galang gantinya lagi di dunia ini...aku menangis..dan menangis..dan menangis lagi..sampai aku rasa apa yang aku buat, dah tak bermakna lagi.aku hilang semangat nak belajar..rasa tak nak buat ape pun!!aku rasa pelik sangat.Insan yang aku sayang..yang aku bergantung hidup selama 22 tahun dah takde lagi bersama aku.Salahkah aku bersedih??Semuanya rasa kekok...mungkin sebab aku rapat dengan arwah..Aku tidak pernah salahkan takdir..masih lagi ada iman dlm diri..aku tahu semuanya sudah tersurat sejak di luh mahfuz lagi..Allah lebih sayangkan abah..aku redha...i have to move on...

Pelik rasanya bila bergelar anak yatim..aku tak tau kenapa hati aku sakit bila orang ckp kami adik beradik anak yatim..aku rasa nak lempang aje!!paling tidak nak jeling dia depan2 muka..serius aku tak suka.Mungkin masa tu aku tak dapat terima kenyataan lagi.bila di sebut2...rasa perasaan tu perit sangat.Aku tak boleh kalau orang tanya pasal ayah aku..

"ayah awk sihat?"..

i dont know how to react..tak tau camana nak ckp kt org tu yang ayah aku dh takde..rasa berat sangat nak ckp..it seems like...i dont wanna talk about that..n i dont want to think about that...it's killing me..aku rasa sedih...

Tapi bila di fikir-fikir balik..aku patut bersyukur.Aku kehilangan ayah..tapi aku masih ada semua orang.aku masih ada mak,adik2..tok nenek,pak cik makcik....sume ada lagi.bayangkan orang yang tidak ada sesiapa pun..mcm mana hidup mereka?Ya Allah...aku insaf dengan kekhilafan diri sendiri..

Kenapa aku nak emo malam2 ni...

Ntahlah..aku ni memang...muka takde perasaan je..

tapi kat dalam hati....hanya Allah yang tau...susah aku nak gambarkan..

Kepada sume yang masih ada ibu ayah...love them..

honestly..nobody in this world can replace their place...

1 comment:

  1. sabar eh awak. semoga roh ayah awak akan bersama dengan orang2 yang soleh. awak jangan sedeh2 tau?

    ReplyDelete

thanks for your comment dear