cinta hati dinda

bleh berkenalan??

Sunday 27 November 2011

Hijrah---------->Ku

Tahun baru maal hijrah ni...

Banyak perubahan yang aku kena lakukan untuk diri aku sendiri..

masih banyak yang kurang...

Azam tahun baru ni.........

how i wish that i could be a better person..in terms of  gud muslimah......

Aku perlu berubah!!!

untuk menjadi hambaNya yang lebih baik...

I really wanna change....Ya Allah...bantulah aku...berikanlah aku kekuatan...

Kurniakanlah aku insan2 yang baik untuk mendampingiku...

Agar aku dapat menjadi seperti mereka juga...

Aminn....





Masa tengah taip entry ni....aku tetiba teringat kat seseorang...

When i was in form 5..i have a fren...that i really  admire..

bukan admire ape....admire dgn personality dia ,sbgai seorang muslimah..

Aku pindah sekolah,lpas pmr...form 4 lah.tapi masa form 5,baru aku duduk kat sebelah dia.mula2 tu rasa mcm tak selesa jgk...tak tahu kenapa..

mgkin sbb dia tua setahun drp aku...

mgkin sbb dia budak maahad sblum ni...

or

mgkin sbb dia bdk yg agak glamer kt skolah..(aku ni sape??hehe)

Tapi itu aku punya gayat sendiri je....after all,dia ok.takde masalah pun...

Kawan aku ni,sjk duduk sblah dia...aku perasan yg dia ni,jarang sngt pegi makan time rehat...

Tapi yang tk bleh blah nya..dia keluar rehat...awl drp org lain...

Klu cikgu tkde dlm kls blum break...dlm 5 min awl..dia dh keluar kelas dah..

Bila aku sampai kat kantin,takde plak aku nmpak muka dia..

Dkt library pun takde....heran aku..mn minah ni hilang?takkan blik hostel..nk kena tangkap?

Aku ada tanya...dia pegi mana?tapi dia ckp............tak pegi mana pun.gi rehatlah...isshhhh

So....Satu hari tu,bila dia keluar je dr kelas...aku terus intai dia kt balkoni...

Jadi spy kejap..haha.

Memg agak terkejut,bila dia berjalan ke tengah padang...ke surau!!

apa dia buat kt surau pagi2 ni!!!peliknya...pegi buat solat dhuha ke apa budak ni??tp aku buat
bodoh ajelah..

dua tiga hari lepas tu,aku tgok dia pegi surau lagi......................

So,aku rasa...baik aku bagitau jelah dia..yg aku dh tau dia pegi mana..

Bila aku ckp,aku dh tau mana dia pegi...dia sengih ajelah...

So,kira betullah...selama ni,dia hilang time rehat...klu dia masuk kelas lambat..memg sah,dia pegi suraulah tu...

Entah kenapa,aku rasa kagum sangat....

bagusnya....org lain time rehat,sibuk2 gi makan...tapi dia boleh pegi surau utk solat sunat...sorang2 pulak tu...

lepas tu,aku ckp...aku nak ikut dia jugak lah...

Dia kata ok.jomlah klu nak ikut sekali...

pertama kali....memg aku rasa best sangat...bila kita buat solat sunat dhuha waktu pagi....sunyi je kt surau tu..yelah,mana ada org pun...aku ngn dia je...tenang sangat..

Lepas tu...aku slalu jgk ikut dia..tapi tak sekerap dia lah...

aku ni...susah sket nk skip mkn...lapar..pastu bila nk blja,mula la tak masuk ke otak...

tak pun aku kena bertugas kt library..so,tak leh lah pegi selalu...

Sebagai kawan,aku hormatkan dia...dan aku rasa bertuah dpt mengenali dia..walaupun sekejap..setahun sahaja kami dpt bersama...banyak yang aku dpt belajar drp dia...

Sahabat yang baik....pasti akan membawa kebaikan kepada sahabatnya yang lain...


I love to share wit u all....nasyid ni..drp kumpulan Durrani..


Sahabat
Dalam kabut ku tercari-cari cahaya
Akhirnya ku temui sinar ceria diraut wajahmu

Andainya alam ini mampu berkata-kata
Pastilah pujian buat dirimu
Di waktu itu akulah yang bertuah
Punya sahabat sepertimu

Sahabat
Kau bimbing lah ku menuju cahaya Ilahi
Sahabat
Aku lemah mangharungi ranjau dunia

Sahabat
Aku ingin seperti mu dalam ketenangan
Menghadapi hidup ini

Sahabat ku bersyukur kerna mengenali dirimu
Ku harap moga kitakan bersama
Harungi segala suka duka
Moga kejayaan milik kita
Agar hidup menuju mulia

No comments:

Post a Comment

thanks for your comment dear