cinta hati dinda

bleh berkenalan??

Friday 8 June 2012

Sahabat



Hari ni,tetiba teringat kat kwn2 opis aku dulu...mungkin sbb mlm td aku mimpikan diaorang.

mimpi apa tu,aku dh lupa.Yang penting memang aku mimpikan bdk2 tu.Rindula kat korang sume,terutamanya  as,die,naim,fatin,khairul...u all guys are really happening!klu tkde kat ofis,rasa sunyi je..


Kalau dgn As,memangla asyik dok merapu meraban tiap2 hari.Kadang2 aku pun tak taulah apa yang aku sembang dgn dia.Rasanya banyak gelak dari bercakap.menda siyes pun boleh jadi lawak.sense of humor minah ni memanglah tinggi.aku ingat satu conversation aku ngn dia..

Aku : As.......bosanlah keje.bila nk dpt keje yg best ni?ada dpt offer mana2 tak?*sambil dok menempel kat kubikel dia..

As   : Tulah,belum dapat lagi offer mana2.Penat dh apply.Give uplah cari keje kt malaysia mcm ni..org nak apply keje kt oversea plak lah.mesti dapat punya!!!*adehhhh...nk cr keje kt mana?uganda ke??

Aku : Keja kerajaan pun lagilah lambat nk dpt.asyik2 bukak ntk bdk spm je.Yang banyak pembantu tadbir je,hbis kita ni camana??

As   : Ntah..ni tgok kt paper ni.post manager ada.errmmmmm...yg ni memang sesuai sangat la dengan org,kalau apply dah sah2 dpat!!*perghh..pilah mabuk..hehehe


Kalau dengan naim pun sama,lebih kurang jelah perangainya dengan as.Ada je menda yang boleh buat orang gelak.time pagi or lps mkn tengahari,mesti dia cbuk ajak aku gi hsap rokok.

"ju....jom!"pastu muka nk bangga je pegang kotak rokok tu.adoilah..penat nk lyn.

"ha...ko pegilah dulu.rokok aku dh hbis!"

"Takpe..aku punya ada..."*wahh..selamba je kau nk suruh aku kotorkan paru2 aku

adehh...muslimah mcm aku ni,manalah hisap rokok.masa zaman2 jahiliah dulu,penahlah cuba2 hsp rokok daun nenek aku,pastu dok terbatuk2..cm orang kena asma!*orang suruh hisap,pastu hembus..ko pegi telan asap watpe, memanglah jd cenggitu.tobat tk hisap dah..

Dalam seminggu dua sebelum bhenti,aku memang dah hilang mood..jwb tpn tu,memanglah mcm biasa.kang buat gile kang,ada yang kena maki.nanti,sapa susah,aku jugak!tp disebabkan kemalasan tu memang dh merasuk diri,so....aku tk tulis pun kat list,sume cust yg call.Bayangkan sampai ke petang,aku tulis 40 cust je...makin lama,makin sket.last2 aku tulis 13 org je,gile tak gile.So..kwn aku yang misali ni ckp...

naim : Ehh...tak kan 13 je ko tulis hari ni??

Aku  : Alaa...malaslah nak tulis.watpe nk beria sangat..nak berhenti dah pun!

naim : Macam tu plak.kita kerja ni,biarlah ikhlas....

Aku  : Kalau ikhlas,tak payah nak tunjuk2...

naim dh gelak cm apa...

naim : Aku suka ayat kau tu!tapi....kalau tak ikhlas pun,janganlah tunjuk sangat..........

*hahahaha..adehhhh,menusuk ke kalbu.geram tul..nak aje aku sekeh mamat ni



Macam2 perangai la member aku..Tapi mereka sumelah yang buat hidup ni ceria =).thanks sebab korang sume penah hadir dlm hidup aku..love u all!!!!!!!!!!!!

1 comment:

thanks for your comment dear