cinta hati dinda

bleh berkenalan??

Sunday 10 June 2012

Snow white and the huntsman

Semalam pagi2 lagi dah keluar rumah.kira dlm sejarah jgklah aku bngun kul 7.30 pagi,hari ahad plk tu!hehehe..nmpak sngat slalu bngun lmbt.
biasalah klu dh keluar awl cmtu,memanglah ada udang di sebalik mee..al kisahnya nak bersarapan dengan my dearest 'abg'*perlu ke ckp mcm tu?nth..perlu kot.sbb hati berbunga2 je kn smlm.hahaha

ok.lupakan tentang 'abg' yang ku sayangi itu.kita fokuskan pasal movie snow white and the huntsman yang aku tgok smlm.Di sebabkan dh dekat dengan rumah,aku pergi tgok dkt MBO,VIVA MALL jek.Sampai sana pun dh tengahari,so aku amik tiket kul 2.15ptg.Cite ni ada yang biasa,dan ada yang 2D.aku just amik yang 2D la sbb harga pun lebih kurang,beza seringgit je.yang 2D harga RM12.oklah tu.Cuma tulah,aku rasa menyesal gi tgok kt MBO,kerusi dia tak best...huhuhuhu.

Aku nak review beria pun rasa malas jgk pasal cite ni.aku rasa korang pun leh agak kan mcm mana cite snow white ni.Puteri raja yang memang cantik..kematian mak masa kecil,pastu dpt mak tiri jahat..yang nk bunuh dia.lari masuk hutan,jumpa orang kerdil,makan epal beracun..love kiss..pastu dia belasah blik mak tiri dia smpai mati..lebih kurang mcm tulah.mls nk tulis panjang2*dasar!

Yang tu dari perspektif biasalah..i mean dari buku bed story yg slalu korang baca masa kecik tu...tpi dari segi filem ni,korang kena tgok sendiri.ckp banyak pun tak guna..hehhehe.memang best!!!!!!!!!!!!!!!!
Kiranya tak rasa buang masa dan tak rasa rugi duit lah klu pegi tgok movie ni.

jom lyn trailer kat bawah ni...






Snow white....tetiba pengsan lepas makan epal beracun!huhu...tapi takpe,nanti sume orang nak cium dia.Prince william cium,huntsman tu pun cium jgk.cuba teka,sapa yg wat dia bangun blik???hehe.Masa Queen Eleanor mengandung,dia berhajatkan seorang anak perempuan yang kulitnya seputih salji, bibirnya semerah ros dan rambutnya hitam bagaikan sayap sekor gagak.Tu yang kluar princess jelita mcm snow white tu!


Pheaahh...dia punya jeling tu semacam jek!time ni,snow white dgn askar2 dia tgh serbu masuk ke kawasan istana.Queen Ravenna ni memang kejam giler!tp dlm masa yg sama mcm kesian plak tgk dia.Dia jadi saiko mcm tu sbb dia menderita masa kecik2.Malam pertama nikah je,King Magnus dah kena bunuh dengan pompuan gila ni.Dia percaya,kejelitaan akan buat lelaki tunduk pada wanita.So..sebab nak kekal cantik,memang dia guna black magic bagai la..itu yg kluar ayat..

"Mirror Mirror on the Wall....Who Is the Fairest of Them All"


Encik hensem yang agak comot ni..sape lagi kan,klu bukan the huntsman!Duda yang kematian isteri...cian kau kan,sampai mabuk2.Dia setuju nak cari snow white kat dark forest pun sbb Queen Ravenna tu ckp nk hidupkan balik bini dia yg dh mati.ada ke patut?hisshhhh...ngarut ah tu.


Aku lagi suka mamat ni sbnrnya dari huntsman tu.Sbb dia nampak lagi muda dan cute!hakhakhak...Dia kawan baik dengan snow white sejak dari kecik lagi.Tapi diaorang terpisah masa tentera pompuan sihir tu serang istana king magnus,ayah si snow white.Bila dia dengar cite snow white masih hidup,terus dia pegi cari....so touching!


Over all movie ni memang best...dan aku nak korang bayangkan,korang akan tengok cite epik perang!bukan cerita fantasi katun comel yang korang baca masa nak tido.hehe..


~ s.e.k.i.a.n ~





3 comments:

  1. whoa..x aci2 dh tgk dlu.huhu..saya kena abeskan exam dlu ler nmpknye

    ReplyDelete
  2. weehuu~ citer ni memang best sgt!!

    ReplyDelete
  3. sy lg suka Queen dr Snow White. hehehe!

    ReplyDelete

thanks for your comment dear