cinta hati dinda

bleh berkenalan??

Friday 24 August 2012

my lovely...kechik

Remember kechik?my dear cute cat.......huhu.masa balik kampung hari tu,dia sakit.tak taulah kenapa,salah makan ke,termakan racun ke ape..terus lembik,lemah longlai.

Aku sampai umah ptg rabu tu,tengok dia lain macam dah.nak jalan pun tak larat...macam menggigil je kaki tangan dia..jalan setapak dua,dah rebah terduduk..pastu,jalan mengundur berpusing2..macam kena sawan pun ye.risau sangat tgok dia...ma aku kata,dr tengahari dia letih macam tu..


malam tu,macam ni lah dia...terbaring aje.tapi dia tido tak boleh mengiring..bila pegang je,dia merengus...marah,macam sakit pun ye.dia bangun pelan2 nak jalan,tapi rebah lagi!mata dia pun macam tak nampak.aku dok lambai2 tangan depan dia pun,dia senyap aje...huhu..kechik,whats wrong wit u?


Pagi esoknya,kechik macam dah sihat sket.dia bangun pagi makan nasi..minum air..banyak pulak tu dia makan.lega aku tengok dia dh boleh minum air sendiri.cuma dia wat perangai buang air pulak!


Time tengahari,dah terjelepok dah..dia letih sangat2.Sampai tak leh nak bangun,tak leh gerak lansung...perut dia je yg bergerak kuat.mcm dia nafas ikut mulut..lidah pn dah terjelir-jelir.whuuuaaaahhhhh..kechik bangunlah!!!bangunlah..!!janganla mcm ni...tak tau nak watpe dah...last2 ma suruh belah buah kelapa,bagi dia minum air kelapa.Aku suap air kt dia pakai straw..habis jgk separuh gelas aku bagi dia telan.
kalau tengok gaya,memang macam dah nak mati...nak bawak gi klinik,aku tak tau ada klinik haiwan tak dkt pasir mas.

mak aku siap pesan lagi masa dia nak kuar,kalau dia mati nanti gali lubang la..kebumikan..

hhuuuhuuu...tak sanggup kehilangan dia lagi..

kechikkkk....bertahan lah...

adik aku yg kat politeknik kb pun balik petang tu..semata-mata nak tengok dia.

yelah..sume orang sayang kechik...

our sweetheart
.
.
.
.
.
.
.
keesokan harinya


alhamdulillah..........dia dah ok sket.dah boleh jalan macam biasa..cuma mcm slow sket.takpela,at least tak seteruk semalam.see....letak air kt depan dia pun,dia wat bodoh je,tak nak minum.nasi pun tak selera nak makan lagi.


he's getting better.....

tengah berehat,tido ajelah keja dia...rehatlah ye puas2.......sampai betul2 sihat.

~ love u kechik ~



No comments:

Post a Comment

thanks for your comment dear